2012. aug. 13.

"Úgy döntöttem, nem folytatom"



1983. február 18-19.

Leírtam néhány megtapasztalásomat, és meg is semmisítettem őket.
Úgy döntöttem, hogy nem folytatom.
(A fenti sorok a február 18-i oldalon voltak. A február 19-i lap legnagyobb része ki van tépve. Ami megmaradt, az a következő:)
ki számára kívánnám?

(Srí H. V. L. Púndzsa: Az igazság oroszlánja - Egy advaita mester feljegyzései)

* * *

A tanításokból

Kérdező:  Hogyan kell megszerezni és megtartani az Önvalóra ébredést?
Papaji: Úgy, hogy nem engeded meg semmilyen elképzelésnek, hogy a hatalmába kerítsen.
Kérdező: Te minden reggel leülsz, és meditálsz ilyen módon?
Papaji: Itt azt tanuljuk meg, hogy miképpen kell nem ülni semmin.
Kérdező: Hogyan?
Papaji: Ha elmondanám, már rá is ülnél.

* * *

Kérdező: Tudós vagyok. A felfedezéseink bizonyítékainak eredményeképpen előrehalad a világ. Ön milyen bizonyítékát tudja adni Istennek?
Papaji: Ha adnék egyet, ön elszaladna.
Kérdező: Nem, én nem fogok elszaladni.
Papaji: Igen, ez igaz. Az "én" nem szalad el. A "te" szalad el, amikor Isten megjelenik.

1 megjegyzés:

Rihárdó írta...

Jókor, mint mindig. Köszönöm ezeket.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...