2011. febr. 1.

Mikor a gyermek gyermek volt


Mikor a gyermek gyermek volt 
karját lóbálva ment, 
Patak helyett hömpölygő nagy folyót 
akart, s e tócsa helyett a tengert. 
Mikor a gyermek gyermek volt 
nem tudta, hogy ő gyermek. 
Mindennek lelke volt még, s egy 
volt minden lélek.


Mikor a gyermek gyermek volt 
semmiről sem volt véleménye. 
Nem volt megrögzött szokása. 
Elszaladgált a helyéről, törökülésben 
ült, forgója volt a feje búbján 
és nem grimaszolt, ha fényképezték. 


Mikor a gyermek gyermek volt, 
ilyeneket kérdezett folyton: miért 
vagyok én én és miért nem te? 
Miért vagyok én itt és miért nem ott? 
Hol kezdődik az idő, és hol ér véget a tér? 
Életünk ezen a földön nem csupán egy álom?
Mindaz, amit látok hallok és szagolok - nem
csak egy világ előtti világ csalóka képe?





Hogy lehet az, hogy én, aki én vagyok, 
mielőtt lettem, nem voltam, és 
hogy egyszer én, aki én vagyok, nem 
leszek már az, aki vagyok?

Minden hegycsúcson még nagyobb hegycsúcsra vágyott,
s minden városban egy még nagyobb város után.
Jó érzés volt, mikor a fa csúcsán cseresznyéért nyúlt,
mint ahogy ma is még.
Megijedt minden idegentől,
mint ahogy ma is még.
Úgy várta az első havat,
mint ahogy ma is még.

Mikor a gyermek gyermek volt,
egy botot lándzsaként a falnak dobott,
s az ott rezeg ma is még.

(Fotók: Pásztor Zoltán, szöveg: Peter Handke. Elhangzott Wim Wenders Berlin felett az ég című filmjében. A teljes szöveg elolvasható itt. )

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...