2011. jan. 16.

Halljátok hát mágikus igéimet!


Fotók: Pásztor Emese
Az ősóceánból kiemelkedve
Befutom az ég végtelen távlatait...
(...) S himnuszokat énekelek utam során;
Életlehelettel táplálkozom,
Mely mágikus erővel tölt el.
(...) Torkom ép, s most
A "Törvény és Igazság" istennőjének
Bárkáján utazom tovább.



Most ama vidékre érek, hol fehér koronával fején,
Kezében jogarral lakozik az isteni lény.
Előtte megállok hajómmal, és e szavakat mondom:
"Hatalmas isten, szomjúság ura, pillants reám,
Ki éppen csak megszülettem!
Éppen csak megszülettem!
Éppen csak megszülettem!"


A mennyei bárkába lépek,
Mely csendesen siklik velem
A Béke Taván, Shu lakhelyéhez,
Hogy megkoronázzam Horus homlokát.
Kettőzött fénnyel égnek most a csillagok.
Bárkámban ülök a tavon, s elérem a nyugalom tájait.
Miattam honol béke az évszakok futásán
S az elsőszülött istenek között.


Bizony félelem ébred szívetekben,
Ha engem megpillantotok.
Mert én magam formáltam ki alakom.
Másodszor nem lépem át a halál küszöbét!
Lényem alig néhány sugarat küld felétek,
Így a sokrétű formák rejtve maradnak bennem.





Bizony, minden tagomban egy istenség lakozik;
S testem egészét Thoth védi, óvja.
Mint Ré, megújulok naponta.
Senki nem képes karomat béklyóba verni,
Vagy bénító bilincset rakni kezemre;
Sem az istenek, sem a megtisztult lelkek,
Sem az ősapák, sem a pokolba jutottak,
Sem a beavatottak, sem a mennyeknek angyalai!
Vagyok a lélek, mely útjában nem ismer gátat.


Íme, fénykoszorúval övezett Világtojásként
A titokteljes mindenség egére fölemelkedem.
Ó, csak visszakaphatnám szavaim régi erejét,
(...) Kimondhassam a mágikus igéket!
(...)
Legyen hát (...)
Előlépek én magam is
Most birtokaimra térek,
Hogy fogadjam az áldozati ajándékokat...


Üdv néktek, Shu ivadékai, isteni gyermekek!
Íme ez az isten minden napkeltekor
Fejére illeszti koronáját,
S ezt a jövendő nemzedékekért teszi.
(...) 
Üdv néktek isteni nővérek...!
Halljátok hát mágikus igéimet!
Nézzétek, mint siklik, dagadó vitorlákkal,
Fénytől övezve az isteni bárka velem!


(Szöveg: Pert Em Heru - részletek. Helyszín: Debrecen, Főnix Csarnok, 2011. 01. 15. X-Faktor koncert)

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...