2011. júl. 27.

Elégedettség testnek, léleknek

Régóta terveztük, tegnap végre sikerült eljutnunk a debreceni Govinda Vegetáriánus Étterembe egy ebédre, amelyet a Krisna-tudatú Hívők Közössége üzemeltet. Az egyirányú Magyari utca elején, a 2. szám alatt található vendéglátóhely autóval a belváros irányából a Kassai útról közelíthető meg. A keskeny utcában nem lehet parkolni, de az udvarban van néhány, a vendégek számára fenntartott hely, nem túl tágas, 3-4 személygépkocsi elfér benne. Ha ez mind foglalt, az utcában tovább haladva, a közeli Virág, vagy Kinizsi utcákban biztosan akad parkolási lehetőség, onnan sincs túl messze visszagyalogolni.
Az étteremben egy külső, fedett terasz és egy belső helyiség közül lehet választani, az utóbbiba utcai cipővel nem szabad belépni. Ha jól emlékszem, bent négy, kint három asztal található. A belső térben a valláshoz kapcsolódó képek, tájékoztatót láthatók.
Étlapról, az asztalnál lehet rendelni, nem pultos kiszolgálás van, kihozzák az ételt. Indiai jellegű, fűszeres, választékos ételeket kínálnak, az árak ITT olvashatók. Mi úgynevezett kis Govinda tálat rendeltünk (ez is elég egy nem túl nagy étkű embernek), amiben egy kis leves mellett általam nem igazán felismerhető, de kétség kívül ízletes fogások voltak. Mivel nem csak vegetáriánusok járnak ide ebédelni, a hús ízére emlékeztető ételeket is készítenek, mi is kaptunk olyan főzeléket, amiben ilyen darabkák voltak - mint megtudtuk, ennek alapanyaga házi tejből készült sült sajt.



Az étterem honlapja szerint "bárhol térjen is be egy Govinda Étterembe, biztos lehet benne, hogy tökéletes tiszta vegetáriánus - húst, halat, tojást nem tartalmazó - ételféleségeket ízlelhet meg. Govinda egy név, mely arra a személyre utal, aki elégedettséget okoz az érzékeknek. A Govinda Éttermekben készített ételek tökéletesen hűek nevükhöz, hiszen egyszerre táplálják a testet és okoznak elégedettséget a léleknek. Hogyan lehetséges ez? Az általunk készített ételek egyszerre tartalmazzák mind a hat ízt - sós, édes, keserű, savanyú, fanyar és csípős - így elégedetté teszik az elmét, amely a jóllakottság érzéséért felelős "hatodik érzékünk". Emellett természetesen már a felszolgált ételféleségek látványa önmagában is az elégedettség érzését kelti, köszönhetően a felhasznált zöldségfélék és fűszerek harmonikus színvilágának. Az ízletes főételek mellett minden Govinda Étterem kínálatában szerepelnek házi készítésű édességek, valamint italok, melyek nyáron kellemesen lehűtenek a nagy forróságban, míg télen fűszerezésüknek köszönhetően átmelegítik a testet."


Aki szereti a különleges ételeket, a választékos ízeket, a barátságos környezetet, érdemes kipróbálnia. Én még időnként biztosan máskor is betérek, a további kínálattal is szeretnék megismerkedni.
P. Z.


A Krisna-tudatú Hívők Közösségének debreceni templomát, annak megalakulásakor felkerestem, a látogatásról készült beszámolóm elolvasható az alábbiakban. A somogyvámosi Krisna-völgyről pedig ITT írtam.


4 megjegyzés:

duende írta...

De jó Nektek ott Debrecenben! Az egyik nagy kedvencem az indiai konyha. (Az arab, török és mediterrán konyhák mellett.) Szerintem a világ legfinomabb vegetárius ételeit az indiai konyha alkotta meg. Azt szeretem benne hogy olyan teljes, tényleg minden íz szerepet kap egy étkezésben, ezért nincs hiányérzet egy indiai ebéd után. Jó hogy írtál róla, régen főztem indiait, de a héten ezennel pótolni fogom. :)
És de régen jártam Debrecenben... Pedig gyerekkoromban minden nyarat Hajdúszoboszlón töltöttem.

Tavaly jártunk Krisna-völgyben, gyönyörű hely. Ott is ebédeltünk, remekül főznek. Sajnos idén lemaradtunk a búcsújukról, pedig állítólag nagy élmény az is.

P. Z. írta...

Nem értek sajnos túlzottan az ételekhez, a főzéshez meg egyáltalán, úgyhogy nem nagyon tudok hozzászólni. :) Az indiai és az olasz-görög vegetáriánus ennivalókat (tészták, saláták, stb.) én is szeretem. Pedig az indiai konyhatudományban jártasabbnak illene lennem, lévén lassan húsz éve "vega", de hát ez van. :)

duende írta...

Ha jól láttam, van főzőtanfolyamuk. :))

Gratulálok a húsz évhez. Én is voltam vega 2 évig, aztán sajnos visszaestem. De talán újra eljön majd az életemben az idő, mikor lepottyanik rólam újra a húsevés.
Főzni csodálatos dolog. Nagyon kreatív, meditatív, örömmel teli és feltöltő tevékenység. Legalábbis számomra. :)

P. Z. írta...

Igen, biztosan jó lehet annak, aki szereti.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...