2012. márc. 13.

Tud mást is, különbet is



Március 12.
2012-ben nekem ezen a napon kezdődött a tavasz.
Sokféleképpen számítják: van csillagászati, meteorológiai, van, aki a tél végi fagyok elmúltát veszi figyelembe, esetleg a tartósabb melegebb idő beköszöntét, az első rügyek kifakadását. Kinek hogy...
Nekem minden évben az a nap, amikor a feketerigó énekét első alkalommal meghallom.
Az idén ez március 12-én történt. Egy szép példány a kertünkben lévő legmagasabb fenyőfa csúcsára telepedett (fenti videó), és onnan, jó 10 méter magasból kürtölte világgá mondandóját, ami - mint tudjuk - nem csak művészet és zene, hanem értelmes beszéd és gondolat is

Fotó: P. Z.
A hímek minden évben tél végén, februárban, márciusban foglalják el territóriumukat és énekükkel csalogatják a tojókat, valamint így próbálják meg távol tartani a többi hímet. Ettől a pillanattól kezdve a természet hangulata gyökeresen megváltozik: az addigi melankolikus, üres tér élettel telítődik.  Az erdőkben, vagy akár a városi parkok közelében gyakran felcsendül egyedi, könnyen felismerhető zenéjük, lenyűgöző dallamaik.
Kitaláltam, hogy a feketerigó énekéről a nyáron jó minőségű felvételeket készítek - ha technikailag sikerül megoldanom -, majd lassítással és összevágásokkal "megkomponálok" egy különleges zenét. Egyedül a jogdíjakkal nem vagyok tisztában. Remélem, néhány kukacban és egy kis gyümölcsben ki tudunk egyezni...

P. Z.

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...